Copyrights @ Journal 2014 - Designed By Templateism - SEO Plugin by MyBloggerLab

30 Desember 2016

, , , , , ,

WHERE TO STAY IN KOFU: YANAGIYA RYOKAN

Share


Saya selalu senang menginap di ryokan, penginapan dengan kamar khas Jepang beralaskan tatami, dan tempat tidur ala Nobita dan Doraemon (yes, I grew up reading many Japanese comic books).


I am always happy to stay at a ryokan, a typical Japanese tatami room, and the bed ala Nobita and Doraemon (yes, I grew up reading many Japanese comic books).








  
Di Kofu, ada satu penginapan yang saya sangat suka. Ryokan dengan pemandangan taman ala Jepang yang dapat dinikmati dari kamar, lantai tatami dan ruangan yang luas, Yanagiya Ryokan.


In Kofu, there is one accomodation that I really like. Ryokan with a view of the Japanese garden that can be enjoyed from the room, tatami flooring and a spacious room, Yanagiya Ryokan.






Japanese Garden

Penginapan ini berjarak hanya sekitar 10 menit perjalanan naik bus dari Kofu Train Station, namun Yanagiya Ryokan tetap memberikan ruang yang luas di setiap kamarnya. Area duduk dan bersantai di tengah yang berganti menjadi area tidur di malam hari, serta kursi santai di sisi jendela, dan teras untuk menikmati taman, surely a nice place to stay.

The ryokan located only about a 10 minute bus ride from Kofu Train Station, but Yanagiya Ryokan still provides a wide space in each room. Area to sit and relax in the middle that turned into a sleeping area at night, as well as lounge chairs by the window, and a terrace to enjoy the garden, surely a nice place to stay.




Breakfast
Breakfast area
Private dinner



So, next time you're looking for place to stay in Kofu, you might wanna try this ryokan :)

@marischkaprue - dancing and sleeping well in tatami floors.

NOTES

YANAGIYA RYOKAN
3-16-2 Yumura
400-0073 Kofu
Yamanashi Prefecture
Japan

RATES
Start from 7000 yen/ night
You can check the price here

***

4 comments:

NiaNastiti mengatakan...

Makanannya kelihatan simple tapi cantik2 bangeet :D

Unknown mengatakan...

Taman nya jepang ini khas banget yaaaa, eh tidur di kasur di lantai gutu enak ngak kak ??? kasur nya dari apa ???

Aan Sopiyan mengatakan...

Look lovely.

AdhityaRabka mengatakan...

koridor yang ada kaca kanan kiri itu keren...